Lintjesregen Gouda: 20 Gouwenaars verrast met Koninklijk lintje
Bron: Het Kontakt, Goudse Post
Gouda – Maar liefst twintig inwoners van Gouda zijn verrast met een benoeming in de Orde van Oranje-Nassau. Vier Gouwenaars zijn benoemd tot Ridder en 16 Gouwenaars zijn benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.
In de Sint Janskerk reikte burgemeester Pieter Verhoeve de lintjes persoonlijk uit. Hij prees de gedecoreerden om hun inzet voor de samenleving. “De mensen die vandaag een lintje krijgen zijn van onschatbare waarde voor onze samenleving. Ze zijn een voorbeeld voor hoe het leven geleefd kan worden. Zij maken niet alleen anderen blij, maar uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat mensen die zich inzetten voor een ander vaak zelf ook gelukkiger en gezonder zijn”, aldus Verhoeve.
“Onze” Frans van der Storm, jarenlang secretaris van de NVWK en nu nog beheerder van de ledenadministratie, viel de eer ten deel om zich nu Ridder in de Orde van Oranje- Nassau te mogen noemen. De vermelding bij zijn vernoeming luidde als volgt:
De heer F.A.M. (Frans) van der Storm, Ridder in de Orde van Oranje-Nassau
Secretaris van de stichting Gouda Up Wonen, Natuur- en Vogelwerkgroep Krimpenerwaard, Natuurmonumenten Zuid Holland en de vereniging Orde van Organisatieadviseurs.
Foto: Astrid den Haan
